ترجمه رسمی کارت ملی

ترجمه رسمی کارت ملی در دارالترجمه تاوا
پیشنهاد می‌شود جهت اطلاع دقیق تر از هزینه و زمان انجام کار، پیش از ثبت سفارش با واحد سفارشات دفتر ترجمه تماس بگیرید.

تاییدیه‌ها

درصورت نیاز به تاییدیه، آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید تایید وزارت خارجه بدون تایید دادگستری امکان پذیر نیست.

نسخه اضافه

نام صاحب مدرک

ترجمه رسمی کارت ملی

ترجمه رسمی کارت ملی در دارالترجمه تاوا توسط مترجمین حرفه ای دارای مجوز ترجمه رسمی انجام می شود. ترجمه رسمی کارت ملی باید کاملا دقیق و بدون هیچگونه مغایرتی با اطلاعات درج شده بر روی کارت باشد. کارت ملی مهمترین مدرک شناسایی شهروندان ایرانی محسوب می شود.

ترجمه رسمی کارت ملی به زبان های انگلیسی، عربی، آلمانی، ترکی و غیره در دارالترجمه رسمی تاوا

کارت ملی چیست؟

در ایران، کارت شناسایی ملی که معمولاً به عنوان «کارت ملی» شناخته می‌شود، یک مدرک شناسایی شخصی مهم است که برای شهروندان ایرانی صادر می‌شود. در اینجا به یک نمای کلی از اهمیت، ویژگی ها و عملکردهای آن اشاره می کنیم:

هدف و اهمیت کارت ملی:

  • شناسایی: هدف اولیه کارت ملی، اثبات هویت برای شهروندان ایرانی است. این هویت شامل اطلاعات شخصی ضروری است که در فرآیندهای مختلف رسمی و اداری استفاده می شود.
  • تأیید شهروندی: کارت شناسایی ملی تابعیت ایرانی را تأیید می کند و یک سند کلیدی برای دسترسی به خدمات دولتی، شرکت در انتخابات و سایر وظایف مدنی است.
  • شرایط قانونی: همراه داشتن کارت ملی برای تمامی اتباع ایرانی ۱۵ سال به بالا الزامی است.

امکانات پیش بینی شده در کارت ملی:

  • اطلاعات شخصی: کارت ملی حاوی نام کامل دارنده، عکس، تاریخ تولد، شماره شناسایی ملی و شماره سریال منحصر به فرد است.
  • داده های بیومتریک: نسخه مدرن کارت هویت ملی شامل داده های بیومتریک مانند اثر انگشت است که امنیت را افزایش می دهد و به جلوگیری از سرقت هویت کمک می کند.
  • فناوری کارت هوشمند: نسخه های جدیدتر به فناوری کارت هوشمند مجهز شده اند که امکان ذخیره داده های اضافی و تسهیل فرآیندهای تأیید الکترونیکی را فراهم می کند.

موارد استفاده کارت ملی:

  • مدارک رسمی: برای مراحل مختلف رسمی مانند درخواست پاسپورت، گواهینامه رانندگی، حساب های بانکی و ثبت نام در موسسات آموزشی مورد نیاز است.
  • رای دادن: ارائه کارت ملی برای شرکت در انتخابات ضروری است و به عنوان مدرکی برای صلاحیت رای دادن عمل می کند.
  • خدمات دولتی: برای دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات دولتی از جمله خدمات درمانی، تامین اجتماعی و یارانه ها استفاده می شود.
  • سفر: کارت شناسایی ملی اگر چه جایگزین گذرنامه نیست، اما برای سفرهای داخل کشور و به عنوان یک مدرک شناسایی تکمیلی در سفر به خارج از کشور محسوب می شود.

فرآیند دریافت کارت ملی:

  • ثبت نام: شهروندان باید برای دریافت کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. این فرآیند شامل ارائه اطلاعات شخصی، داده های بیومتریک و اسناد لازم مانند شناسنامه است.
  • صدور: پس از تایید، کارت صادر و از اداره ثبت احوال قابل دریافت می باشد. این فرآیند به گونه ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که هر کارت منحصر به فرد است و به طور ایمن به فرد مذکور ارتباط دارد.
  • تمدید و به روز رسانی: کارت ملی نیاز به تمدید دوره ای دارد و هرگونه تغییر در اطلاعات شخصی مانند تغییر آدرس یا وضعیت تأهل باید به روز شود.

تمهیدات امنیتی در کارت ملی:

  • ویژگی‌های ضد کلاهبرداری: این کارت دارای ویژگی‌های امنیتی مختلفی برای جلوگیری از جعل و استفاده غیرمجاز مانند هولوگرام، میکرومتن و تکنیک‌های چاپ ایمن است.
  • احراز هویت دیجیتال: گنجاندن داده‌های بیومتریک و قابلیت‌های کارت هوشمند امکان احراز هویت دیجیتالی امن را فراهم می‌کند و انجام فعالیت‌های متقلبانه را دشوار می‌کند.

سوالات متداول

مطابق با نرخ و تعرفه مصوب ترجمه رسمی اعلام شده توسط دادگستری در سال 1402، هزینه ترجمه رسمی کارت ملی به زبان انگلیسی مبلغ ۵۴,۰۰۰  تومان است و بابت هر نسخه اضافه مبلغ 21,600 تومان به هزینه ترجمه اضافه می‌شود. هم‌چنین برای ترجمه مجدد کارت ملی(در صورتی که در آن تغییراتی ثبت نشده باشد) تا شش ماه بعد از تحویل ترجمه، 40% هزینه ترجمه رسمی دریافت می‌شود. بعد از شش ماه، ترجمه مجدد انجام می‌شود و هزینه ترجمه کامل اخذ می‌گردد. هزینه‌های دفتر به ازای هر سند 30,000 تومان است.

هزینه تاییدات دادگستری مبلغ ۶۰,۰۰۰ تومان و هزینه تاییدات امور خارجه (برای هر برگ ترجمه) مبلغ ٣۰,۰۰۰ تومان است.

در دارالترجمه تاوا، ترجمه رسمیکارت ملی به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی، فرانسوی و آلمانی انجام می‌شود.

ترجمه رسمی کارت ملی (و سایر مدارک عادی و فرمی) در دارالترجمه تاوا (بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای تاییدات دادگستری و امور خارجه) تا حداکثر سه روز کاری انجام می‌شود.

تماس جهت مشاوره رایگان

تلفن

ایمیل

شبکه اجتماعی